Nu börjar maten att fungera

Har länge försökt att få barnen äta hemlagad mat men dom har ratat det, dom har hellre ätiti burkmat (8 månaders). Har prövat det mesta, mosat, mycket kryddor, inga kryddor, lagomt med kryddor, fisk, kött, kyckling......ja ni förstår! Men inget har funkat, tills nu! Jag gick upp till 1 års burkarna. Dom är det bra bitar i + att det smakar mer. Så nu när dom har vant sig att äta dom så går det mesta ner. Fiskgratäng, biffar, korvstroganoff, och kaloppsen som blev en favorit.
Nu äter dom det mesta som jag och Rickard äter. Jag struntar faktiskt i om det är salt i maten i form av fonder och liknande. Det jag undviker är att salta pastavattnet och så.
Dom är ju snart 1 år så nu kan man ju släppa tyglarna lite...Nej, vi korrigerar inte maten!

Dom äter ju självklart fortfarande burkmat (oftast blir det burkar) och barngröt. Men vi sparar ju in på kostnaderna om dom äter mer hemlagat. Dom äter i snitt 8 burkar per dag ( när dom inte får hemlagat) och det blir en hel del pengar, ca 80 :- /dag
Nästa steg är att få dom att äta hemlagad gröt. Provade havregrynsgröt i morse men tyvärr så var det inget hit. Blandande i lite fruktpuré men det gick ändå inte. Ska prova med äppelmos eller liknande.

Är det någon som har några tips?

2011-05-11 @ 10:31:25 Barnen Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0