Keso & spenatlasagne



Du behöver:

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk olja
2 burkar krossade tomater (jag tog icas egna smaksatta. blandade 1 med chili och en med basilika)
1 påse bladspenat (fryst upptinad)
salt & peppar
1 msk chilipulver ( jag struntade i chilin eftersom jag använde chilismak på tomaterna)
500 g keso
1 frp lasagneplattor
1 frp riven ost

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Skala och hacka lök och vitlök. Fräs i olja tills löken blivit mjuk.
Häll i krossade tomater och låt koka 4-5 minuter.
Blanda i spenaten och krydda. Ta från värmen och blanda i keso.
Varva tomatröran med lasagneplattor i en smord form. Börja och avsluta med ett lager röra.
Toppa med riven ost.
Tillaga mitt i ugnen ca 30 minuter.
2011-03-02 @ 18:20:15 Mat & bak Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0