Andas!!!

En av de saker som sätter tålamodet på prov nästa varje dag är att få tre små barn att sova. Varför ska det alltid krångla dom gångerna man verkligen vill att dom ska sova?
Oftast är det inga problem alls utan dom somnar nästan direkt när man lägger ner dom i sängen. MEN så är det dom gångerna när man får hålla på hur länge som helst....känns det iaf som.
Senariot jag precis har gått igenom såg ut såhär:
La Freja som somnade utan problem. Lägger Saga som genast börjar skrika och protesterar. Freja vaknar, gungar sängen. Hon somnar om. Tar upp Saga och lägger henne i våran säng  med hopp att hon kan somna där och så att hon inte väcker dom andra. Låter henne ligga och gnälla ett tag med hopp om att hon somnar in.
Går sedan och hämtar Filip och lägger han i hans säng. Han börjar vrida på sig och vill vända sig till mage, tappar nappen och börjar skrika. In med nappen och lägger han på rygg och gungar sängen. Han vänder sig igen och står nu på knä och gungar, är skit trött men vägrar lägga sig. jag lägger honom på mage och gungar lite till och tillslut lägger han sig och blundar *pjuu*
Saga ligger fortfarande i våran säng och gnäller jag går in och lägger mig brevid för att få henne att somna.
Det funkar inte så jag tar upp henne och går ut i vardagsrummet ,hoppas att hon kan somna i min famn istället. Samtidigt vaknar Filip igen och jag får snabba mig dit så han inte väcker Freja. Lägger han i våran säng i stället, han somnar då nästan på en gång.
Two down, one to go!
När jag sedan kommer ut i vardagsrummet så verkar Saga inte alls trött utan leker glatt med sina leksaker.
Jaha!! hon får väl vara vaken en stund till då så jag sätter mig i soffan med datorn. Hon börjar genast gnälla och gnugga sig i ögonen. Meeeen!! va f*n!  ;(
Tar upp henne i famnen och försöker söva henne, hon vägrar slappna av utan spänner sig som en pinne.
Tillslut ger hon upp och jag kan lägga ner henne i sängen och gunga, hon gnyr och gnäller lite men tillslut så somnar hon.

Nu sover alla tre så sött och jag sitter helt utmattad i soffan :bigeyes:


Hade nog aldrig klarat mig utan den här fantastiska uppfinningen:  Gungtassar från BRIO
2011-01-20 @ 12:39:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad ska man säga? Du är helt fantastisk Sandra!! Kram

2011-01-20 @ 23:25:38
Postat av: Linda

Vad ska man säga? Du är helt fantastisk Sandra!! Hoppas vi kan boka in en helg snart så vi kan komma och hjälpa till! Kram

2011-01-20 @ 23:29:48
Postat av: Linda

Oj, det råkade bli 2 inlägg...:)

2011-01-20 @ 23:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0