Bläää

Fy! Ibland känner jag mig som världens sämsta och mest negativa mamma. Det känns som att mitt ordfråd endast består av NEJ, AJ AJ, GÖR INTE SÅ, GÅ NER FRÅN STOLEN, INTE PUTTAS osv.

Vi har ju tre små busfrön här hemma som hittar på bus hela tiden och förstör saker. Får väl egentligen skylla mig själv som inte tänker på att ta bort saker eller att passa dom, men i bland går det ju faktiskt inte att vara brevid dom hela tiden.
Igår fick dom varsin festis som dom satt snällt på golvet och drack. Jag gick därifrån en kort stund (gick väl på toaletten eller nåt, minns inte riktig) när jag kommer tillbaka så har alla tre dragit ur sugrören och sprutat ut festisen på golvet. Glad mamma? NEJ! Och om ni läste inlägget jag skrev igår så var det ju storstädning här hemma som tur var hade jag inte hunnit moppat golven.
Måste jag säg att det brast för mig? Jag brukar ha ganska lång stubin men på senaste tiden brinner jag av för minsta lilla, känns som jag inte har något tålamod alls. Och det blev ju inte bättre av att tjejerna vägrade sova efter lunchen igår. Blev ingen ensamtid alls för mig. Fick Saga i säng vid 14-tiden men det blev ingen lång vila för henne eftersom vi hade tid på BVC klockan 15. Freja tjurade på och  ville inte sova, vi hade en väldigt trött och grinig tjej på BVC.

Vi kunde hålla Freja vaken till 17.30 då fick hon lägga sig för natten. Men det blev ingen bra natt alls för henne. Hon har blivit förkyld och har fått svårt med andningen och har indragningar. Hon har sovit oroligt hela natten så R fick gå upp vid 03 för att ge henne medicin. Hon har varit trött och hängig hela morgonen och inte ätit någon frukost, fick i henne lite fruktsoppa. vid 9 ville hon sova igen och hon sover fortfarande. Hon ska få en omgång till med inhalatorn när hon vaknar. Jag hoppas att det hjälper!

2011-12-09 @ 11:59:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0