Regnrusk utan byxor

Igår ringde dom från dagis, Freja lät väldigt rosslig och snabbandad. Jahopp, då får jag väl stoppa ner Saga i vagnen och gå och hämta. Tittar ut och ser att det vräker ner, galonställ på!!! Det var ju bra att vi fick inviga deras nya regnkläder. Kommer till dagis och ska klä på Filip hans byxor och inser då att det är olika storlekar på jackan och byxan. köpte ett ställ i storlek 80 men byxan var i storlek 100. När Rickard kom hem åkte jag till Täby för att byta. Det var inga problem, fick ett nytt ställ.  Och det var ju tur för idag är det frukt stund i skogen så byxorna behövde han verkligen. Tur att man jobbar där man jobbar ;-)

Freja blev ialla fall bättre med lite medicin och kunde gå till dagis i morse, Saga är hostig och får stanna hemma med mamma i dag också.
Herre gud vad konstigt det är att bara ha ett barn hemma, jag är ju så van att dom leker med varandra. Det är ju svårt att komma på saker att underhålla henne med.

Men som jag sa igår är Saga en duktig liten hjälpreda. I dag har hon hjälpt mamma med lite inredningsdetaljer :-)
Vi behöver lite fler krokar till hallen som barnen kan hänga sina kläder på.



Vi hittade dessa fina hängare på lekvira.se
Dom kommer från Jabadabado och kostar 89 kr för 2-pack

 

 

 

2011-08-10 @ 08:57:59 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jättesöta krokar! :)



Ha en bra dag!

2011-08-10 @ 09:58:13
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0