Blixtar och dunder

Fy vilket åskväder som drog in över oss igår. Jag har aldrig tyckt att åska är speciellt trevligt och speciellt inte när det blixtrar och smäller på samma gång, så där så att du inte ens kan räkna till 1 mellan blixten och knallen.
Så var det igår! Jag skulle precis göra i ordning mat till trillsen när en blixt lyser upp hela köket och smällen som kommer gör att fönsterrutorna skallrar.
Jag trodde jag skulle ramla av stolen och skita på mig på samma gång. Jag sprang runt som en skakig yr höna och drog ut kontakter och släckte lampor. Barnen satt i sina stolar och bara stirrade på mig....haha jag måste ha sett rätt rolig ut.


Nu är alla barnen på dagis och jag har hela huset för mig själv! konstig känsla faktiskt. Kan inte komma på sist jag var hemma helt själv. Undra vad man ska ta sig för att göra? Kurera förkylningen? Städa? Baka?

Jag tror att kurera förkylningen blir en vinnare!

2011-08-11 @ 08:58:01 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0