Smakar skit

Har ju kommit igång ordentligt med träningen nu, så jäkla skönt. Har verkligen passat på nu när mamma är här, det kommer ju inte bli lika lätt att träna sen. Måndagar och Fredagar är ju Rickard hemma så då kan jag ju närsom under dagen men annars blir det kvällstid.

Ska försöka tänka mer på vad jag stoppar i mig också, mer protein och mindre kolhydrater. Vi har faktiskt pratat här hemma om att börja med GI, det skulle både jag och Rickard må bra av, jag är ju ALLTID sugen på något efter maten, och känner inte mättnadskänslan speciellt länge. Men vi får se hur det blir, är ju en väldig omställning!

Har iallafall lurat mig själv att köpa sånt där pulver som man blandar med mjölk eller vatten. Har egentligen aldrig varit något fan av det men nu vill jag börja ladda med proteiner efter träning. Man kan även dricka det som mellanmål.
Köpte en protein smoothie med smak av hallon och jordgubb. Jag blandade med vatten och det smakade skit! Får blanda med mjölk nästa gång.




Visste du att...

Proteinrik kost är bättre om du vill minska fettmassan än kost rik på kolhydrater. Protein ger en större mättnadskänsla och förbränning än kolhydrater.




2011-04-01 @ 11:31:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: jennie & grodan

Jag visste det ;)



Bli inte fanatisk nu bara. Det är lätt hänt när man gillar träning.

Trevlig helg Sandra. Hoppas ni har det bra



Kram kram

2011-04-01 @ 21:25:37
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Sandrastre

Haha nä jennie, jag ska inte bli fanatisk, men kul är d

2011-04-01 @ 21:37:42
Postat av: Erika

Hej Sandra!

Bruka smita in på din blogg ibland och läsa om dina små underverk...tänka sig att du skulle bli 3 barnsmorsa va?! FRÄNT!



Kul att det är fler som är intresserad av kost och lite nytänkande... =) Jag och min gubbe kör en diet som heter Keto och då ska man knappt äta några kolhydrater alls, endast dom som råkar vara i grönsakerna och i såsen som man har till köttet. Kan säga att det har gjort mkt på dessa veckor som vi ätit så här...visserligen får plånboken kämpa på högvarv men det är det värt!



Kan tipsa dig om ett proteinpulver som iaf jag tycker är bra och gott och det är WHEY active från Budo! OM du nu inte tycker den du har köpt är någon vidare med mjölkl heller =)



Lycka till med allt nu och sköt om dig!

Kram från Erika

2011-04-01 @ 22:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0